Pages

Banner 468

10.9.12

Novetats Curs 2012-2013

0 comentarios
 


Enguany hem preparat una nova bateria de dinàmiques i materials educatius que, pensem, serà sens dubte del vostre grat. Per primera vegada des de l'inici de la nostra marxa, fa ja més de 12 anys, s'ha ampliat l'oferta per a rebre també als grups d'Ed. Infantil i 1º Cicle d'Ed.. Primària. Els més xicotets tindran ara un nou lloc on aprendre coses sobre reciclatge, i per a ells hem desenvolupat un conjunt de dinàmiques adaptat a aquestes edats, en el qual s'inclouen jocs, cançons i balls, conte-teatre i també una obra de titelles anomenada “El ruc Curro i la Brossa”, en la qual els xiquets coneixeran de primera mà a uns curiosos personatges…

Per descomptat, no ens hem oblidat d'innovar en la resta de nivells educatius. Així, per a aquest curs 2012-13 plantegem noves activitats per a Ed. Primària, ESO i Batxiller, totes elles específiques per a la visita del ecoparc (un dels recorreguts que es realitzen habitualment durant el programa).

EDUCACIÓ INFANTIL
1. Teatre de Titelles:“ Curro i els residus” En aquest divertit teatre els xiquets coneixeran a uns personatges molt peculiars: entre ells al ruc Curro, que només sap tirar la brossa al sòl i embrutar-ho tot. En un viatge a través del bosc, arribarem fins al lloc on viu i li ensenyarem a cuidar el seu entorn, dipositant cada residu on correspon.
  •  Objectius:
- Mostrar als alumnes la varietat i quantitat de residus que generem a les nostres llars.
- Presentar els contenidors selectius i l'ús que d'ells ha de fer-se.
2. Joc:“Sóc un Residu, On vaig?” Els alumnes rebran un adhesiu que representa un residu, i al ritme de cançons i balls hauran d'aprendre a trobar “la seua casa”… És a dir, els contenidors selectius que apareixen distribuïts per tota l'aula didàctica.
  •  Objectius:
- Aprendre a usar adequadament els diferents contenidors.
- Convertir als alumnes en protagonistes de la separació.
3. Els colors dels contenidors. Els xiquets treballaran per grups acolorint una fitxa de residus i contenidors, i que posteriorment podran portar-se al col•legi: Cada residu amb el seu color, i tots en el seu Contenidor!.
  •  Objectius:
- Distingir els colors bàsics de la separació selectiva.
- Percebre la varietat de residus que poden dipositar-se en cadascun dels contenidors.
4. Visionat de la Planta d'Envasos. Finalment, els alumnes podran visionar en directe un dels punts més interessants de la Planta de Envasos: el lloc on els residus es premsen, s'empaqueten i es carreguen en camions cap a la seua destinació final: el reciclatge.

  •  Objectius:
- Relacionar la brossa que produïm a casa amb els residus que apareixen en la Planta d'Envasos.
- Visualitzar en directe el procés de classificació.



1er CICLE DE EDUCACIÓ PRIMÀRIA
1.Introducció. Mitjançant una presentació interactiva descobrim amb els alumnes què són els residus i "d' on ixen". Després realitzarem un recorregut virtual pels diferents contenidors selectius i aprendrem a utilitzar-los correctament.
  •  Objectius:
- Mostrar als alumnes la varietat i quantitat de residus que generem a les nostres llars.
- Conscienciar sobre els problemes que comporta la brossa en la nostra vida.
- Alertar sobre algunes actituds i accions que poden perjudicar el nostre entorn.
2. El joc dels Contenidors. Els alumnes disposen de residus reals que hauran de dipositar correctament en els contenidors disposats en l'aula… A més, hauran d'ajudar a Cuco a fer el mateix, ja que sembla que aquest personatge no entén gens sobre el reciclatge…
  •  Objectius:
- Aprendre a usar adequadament els diferents contenidors.
- Convertir als alumnes en protagonistes de la separació.
3. Itinerari per la Planta d'Envasos. Els alumnes podran visitar els punts més representatius de la Planta d'Envasos: la bàscula, la platja de recepció de residus o les premses i l'empaquetat final.
  •  Objectius:
- Relacionar la brossa que produïm a casa amb els residus que apareixen en la Planta d'Envasos.
- Relacionar els residus de la Planta d'Envasos amb alguns aspectes senzills sobre reciclatje.
- Visualitzar en directe el procés de classificació.
4. Itinerari pel Ecoparc. Durant l'itinerari, els alumnes realitzaran un joc de separació mitjançant l'ús de làmines de contenidors i fitxes de residus, que hauran de relacionar correctament.

  •  Objectius:
- Mostrar els diferents residus que es dipositen en el Ecoparc.
- Conèixer la destinació i reciclatge dels residus del Ecoparc.



NOVES ACTIVITATS PER A LA VISITA A L’ ECOPARC
1º Cicle d'Ed. Primària.

Itinerari i Joc “Les Famílies de l’Ecoparc”. Visitem l’Ecoparc annex a les instal•lacions de la planta d'envasos lleugers.

Durant l'itinerari, els alumnes realitzaran un joc de separació mitjançant l'ús de làmines de contenidors i fitxes de residus, que hauran de relacionar correctament.
.
  • Objectius:
- Mostrar els diferents residus que es dipositen en l’Ecoparc.
- Conèixer la destinació i reciclatge dels residus de l’Ecoparc.
2º i 3º Cicle d'Ed. Primària.
Itinerari i dinàmica de proves per equips. Visitem l’Ecoparc annex a les instal•lacions de la planta. Una vegada allí, i amb el suport d'una fitxa didàctica, els alumnes realitzaran un joc per equips en el qual l'observació i la comprensió de l'itinerari són detalls fonamentals.
  • Objectius:
- Mostrar els diferents residus que es dipositen en l’Ecoparc, i la seua problemàtica associada.
- Conèixer la destinació i reciclatge dels residus de l’Ecoparc.
Educació Secundària Obligatòria (ESO).

Itinerari i Prova individual: “Ecoparcs: millorant els problemes del nostre entorn”. Visitem l’Ecoparc annex a les instal•lacions de la planta d'envasos lleugers. Mitjançant una fitxa de treball individual, els alumnes relacionaran residus específics de l’Ecoparc amb diversos problemes mediambientals, socials i econòmics associats.
  • Objectius:
- Mostrar els diferents residus que es dipositen en l’Ecoparc, i la seua problemàtica associada.
- Conèixer la destinació i reciclatge dels residus de l’Ecoparc.
- Promoure accions de reutilització i reducció.
Batxillerat.

IItinerari, Qüestionari i Debat. Visitem l’Ecoparc annex a les instal•lacions de la planta d'envasos. Es tracta de donar a conèixer els principals residus que podem dipositar ací, i el paper d'aquestes instal•lacions dins de la gestió de residus local.
Mitjançant un qüestionari específic, que serà corregit al llarg de l'itinerari en una dinàmica de debat, els alumnes subratllaran aquells aspectes més importants associats a aquestes instal•lacions, comprenent així el seu paper primordial i la importància de la seua utilització.
  • Objectius:
- Mostrar els residus que es dipositen en l’Ecoparc, i la seua problemàtica associada.
- Conèixer la destinació i reciclatge dels residus de l’Ecoparc.
- Promoure accions de reutilització i reducció.